Науково-методична проблема закладу:

 

«Використання прийомів ейдетики у роботі з дошкільниками у сучасному освітньому просторі» 

 

Завдання закладу на 2017-2018 навчальний рік:

 

 

 

1.  Розпочати роботу над науково-методичною проблемою закладу - "Використання прийомів ейдетики у роботі з дошкільниками у сучасному освітньому просторі".

 

2. Забезпечити формування патріотичного виховання у дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

 

3. Активізувати роботу з батьками вихованців щодо популяризації ідей здорового способу життя та безпечної поведінки серед дітей.

 

Сенс терміна «ейдетика», який сьогодні все частіше вживають у різних сферах, зрозумілий не всім. У перекладі з грецької «ейдос» означає «образ». Що це за методика? Яке відношення образи мають до розвитку мислення? Яка сфера застосування методики під назвою «ейдетика»?              Эйдетизмом називають особливий характер людської пам'яті, орієнтований на фіксування зорових вражень, які дозволяють мозку утримувати та відтворювати живі образи явищ або предметів, сприйнятих раніше. Варто відзначити, що дані образи доповнюються слуховими, смаковими, нюховими і тактильними відчуттями. У психології эйдетизм передбачає можливість відтворення образу предмета в деталях навіть у випадку, якщо цього предмета в полі зору немає. Якщо говорити термінами, то фізіологічною основою образів ейдетики є залишкові порушення аналізаторів. 

Эйдетизм більшою мірою характерний для дітей дошкільного та шкільного віку. Особливості їх пам'яті дозволяють легко асоціювати букви і цифри з предметами і явищами, що полегшує процес сприйняття і запам'ятовування. Ось чому як методика розвитку пам'яті ейдетика широко використовується для навчання дошкільнят і школярів. Це пов'язано з тим, що в перші роки життя у дітей праве півкуля мозку, що відповідає за орієнтацію в просторі і інтуїцію, розвинене більше лівого. Ось чому вправи по системі ейдетики більш ефективні для дітей дошкільного віку. Якщо використовувати цю методику навчання у відповідності з фізіологічними процесами, то результати будуть відмінними. 

Використання методів ейдетики


На жаль, освітній процес у більшості дитячому дошкільних установ в пострадянських країнах заснований на методах, що спираються на механічну пам'ять і логічне мислення. У школі діти теж змушені запам'ятовувати нудні і не завжди зрозумілі правила, схеми, таблицю множення та ін. У старших класах до цього додаються формули, алгоритми, заучування текстів на іноземних мовах. Ці методи йдуть врозріз природі розвитку людського мозку, викликають у школярів дискомфорт. 
На відміну від традиційної системи, ейдетика враховує природні процеси розвитку дитини. Дошкільник засвоює новий матеріал з задоволенням. Основні принципи даної методики засновані на наступному: 

  • необхідність зміни огляду (дитина не прив'язаний до одного місці, може пересуватися по класу вільно, що знімає втому і відновлює здатність концентруватися);

 

  • постійне переключення уваги дитини з одного предмета чи явища на інше, що допомагає легше реагувати на зміну обстановки і швидше адаптуватися);

 

  • уявною і зорової промальовування будь-якого предмета, явища;

 

  • використання техніки запам'ятовування точної інформації ( мнемотехніки ).



Перед початком занять по системі ейдетики варто ознайомитися з алгоритмом, що допомагає запам'ятати інформацію. Цей алгоритм складається з чотирьох пунктів:


  • Переконання дитини в правильності його дій і здібностях.

 

  • Правильна підготовка до процесу запам'ятовування.

 

  • Робота з навчальним матеріалом з використанням методів ейдетики.

 

  • Повторення пройденого матеріалу.



Атмосфера під час занять повинна бути невимушеною, веселою. Якщо враховані всі вимоги, то використання цієї унікальної методики обов'язково позначиться на розвитку пам'яті дошкільника, його уважності і мисленні. Дитина отримає задоволення від занять, а навчальний матеріал засвоїться швидше і легше.